Menü

Elérhetőségek

elér1.pngelér2.pngelér3.png

Társoldalak

társmenü_07.pngtársmenü_06.png

Utolsó kommentek

  • Csuszi kukac: Szeva Théo régi barátom! Megismersz még? :D A kis kukac immár nagy kukac lett! Úgy látszik a worms... (2014.05.23. 01:02) Költözés!
  • Je m'appelle Théo: @ARSENAL4EVER: már publikáltam azt a cikket MoyesOut cimen :) (2014.05.04. 22:32) Költözés!
  • ARSENAL4EVER: @Je m'appelle Théo: Akkor kíváncsian várom, és a blogodon lévő dolgokat is, mert vannak olyan "top... (2014.04.30. 23:00) Költözés!
  • Je m'appelle Théo: @ARSENAL4EVER: hamarosan lesz erre válasz az új oldalon :) (2014.04.26. 21:30) Költözés!
  • ARSENAL4EVER: @szbalazs: Hát nem baj, egyszer csak kész lesz. Amúgy mi a véleményed Moyes távozásáról/munkásságá... (2014.04.22. 19:52) Költözés!
  • Utolsó 20

My Opinion: Csokapik (alias Marci)

2012.11.23. 12:32 - Je m'appelle Théo

Címkék: cikk négyszemközt

Körülbelül a nyár végén volt egy cikkem a ControllGaming videóiról és most, november végére megérkezett a következő „kritika”. Hangsúlyozom, ez kérésen alapszik, magamtól nem írok ilyen cikket más dicsőítésére és/vagy lehúzására. Akinek van erre szüksége az jelentkezzen a theoblog@freemail.hu e-mail címen!

Marci, alias Csokapik valamennyi ismerős név lehet a kommentezőim között (a kb 3 ember közül). Emlékeim szerint csináltál már korában több oldalt is, most pedig egy YouTube csatornán követhetjük a munkásságaidat. Megpróbáltam részletekre szedni a videóidat, hiszen elég sokrétű az érdeklődésed. Van itt F1, FIFA és Minecraft is, valamint egy-két pilot epizód is. Emlékszem a korai FIFA videóidra, amiket telefonnal vettél fel és nem igazán tükrözték a figyelmesség fogalmát. Remélhetőleg az eltelt idő meghozta a gyümölcsét.

Pilot videók:

Az intród ütős. Nem tudom mivel csináltad, de határozottan tetszik. A bemutatkozó videót megnéztem, de eléggé akadozós, vontatott lett. Olyan, mintha csak dobálnád a neveket, hogy ezzel is, meg azzal is fogsz foglalkozni, meg így meg úgy.  Azzal, hogy dobálod a neveket a közönség még nem biztos, hogy felkapja a fejét. Azzal, ha hangtechnikai gondjaid vannak, próbálj a videókon kívül foglalkozni és ne egy „PR” videó közepén, ahol éppen magadat mutatod be. Van itt-ott gondod a kiejtéssel, de a korodból kiindulva nem várok el perfekt angol kiejtést (ami nekem sincs). A jó-rossz híres videódnál elég nyögve-nyelős voltál. Igazából a lényeget annyira nehezen akartad elmondani, hogy az valami hihetetlen. Annak örültem, hogy jobb lett a hangminőség, mert a fülesed biztos javít a dolgon. A pénzügyeid szerintem nem igazán dobják fel a népet, inkább a csatornával kapcsolatos hírek.  Összességében ezeket a videókat nem akarnám értékelni, mindenki a szája íze szerint fogadja őket. A bemutatkozó videót jó ötletnek tartom, a híreket mérsékelten.

Minecraft videók:

Ez a játék az én Achilles-inam. Nem tud érdekelni ez a pixel-legózás, viszont, ha van értelme egy-két videónak (pl. kiegészítő tartalom, pörgős warok, vagy kalandjáték felvételek) azt megnézem.  Az első videónál egy kicsit kiakadtam. Nem vette fel a hangot a videódhoz, helyette zenét raktál be. Ez alapjában véve nem rossz ötlet. Tényleg, lehet ebből a játékból szimpla gameplayt csinálni. Azt viszont nem tudtam felfogni, hogy, ha ezzel akarsz foglalkozni, hogy beszélsz a videók alatt, akkor, így minek töltöd fel? Szóval, ilyenkor én inkább a megoldást keresném a problémára. A második és a harmadik videó olyan volt, amit egy ilyen videótól várok. Mész-játszol-kész. Egy átlagember figyelmét, egy dologgal maximum 2 percig tudod lekötni azzal, hogy folyamatosan egy dolgot csinálsz. A legtöbb gameplayes ezért pörgős, attraktív dolgokat csinál a videókban itt azonban nem sok aktív rész volt. Szabályosan unott volt a hangod, mintha te sem azért csinálnád, mert valami érdekeset akarsz, mutatni, hanem mert a szomszéd srác is csinált már ilyet. Őszinte leszek, erre sem írok pontszámos értékelést, mert nem vagyok oda a Minecraftért és nem is igazán tudom, hogy minek kéne egy ilyen videóban lenni. Bevallom, unatkoztam alattuk, de szerintem így korrekt, ha nem pontozom.

Végigjátszások:

Én támogatom azt, hogy minél különlegesebb játékokat játszanak az emberek. A „The Binding of Isaac” végigjátszást az elején egész jó dolognak tartottam, sőt kellőképp betegnek tűnt, mikor beletekertem a videó közepébe. A baj itt is az, hogy megalszik a szádban a tej a videó közben. Játszol, néha megszólalsz, ahol elmondod azt, ami nyilvánvalóan látszik a képernyőn. Az ilyen gameplayek hangulatvilága teljesen más, mint egy játékbemutató. Nem tulajdonságokról beszélsz, arról, hogy milyen a játék, hanem, hogy mit élsz át. Az „Isaac” után belenéztem a Doom3: BFG Ed.-be is. Ez már egy fokkal lendületesebben kezdődött, azonban a menü zenénél nem hallottam a hangodat. Ez a gameplay rákfenéje lehet, hiszen nem tudhatod előre, a játék mennyire fog elnyomni. Nos, erre találták ki a próbafelvételeket. Előbb tegyél egy próbát, hogy mennyire erős a játék hangja a tiédhez képest, aztán kezdj bele a késznek szánt munkába. Az előző hiba mellett itt is megvolt az aludttej hangulat. Egy jó tanács, nézd meg mondjuk Grazor Bourne videóit, ha hangulatkeltésről kell gondoskodni, akkor róla vehetsz kellő példát. A CS:GO videódnál már ezt meg sem jegyzem, csak annyit, hogy a multis játékokhoz van mit tanulnod. Persze, a videók nem a játékos képességeiről szólnak, így ebbe nem mennék bele (az online-FPSekhez én is béna vagyok). A MoH:Warfighter videódról csak annyit, hogy ajánlanám a képminőség lejjebb vételét, mert a videód konkrétan szakadozott. Nem a YT töltötte be lassan, hanem a videó szakadozva lett felvéve. A lag ölni tudja egy videó élvezhetőségét és ez itt sajnos ölte is rendesen. Nem vagyok gameplayes, és ez tuti kiakasztó, de erre sem szívesen adnék pontozást (majd a FIFA és a Formula1-nél). Valószínűleg te jól érzed magad a videók közben és ennek ez a lényege.

F1:2012: első tőrdöfés.

Egy valamit nem értek. Minek vetted fel a szabadedzést? Részemről a Forma-1nek az a része a legkevésbé érdekes. Itt még csak próbálkoznak, tesztelnek a csapatok, érdemi része maximum feléjük van. A hozzá értő játékosok bizonyára tudnak ebből profitálni, de a nézők számára ez a klasszikus értelembe vett „egyszerű körözgetés”. Minek után a szabadedzéshez így állok hozz, abba csak belenéztem, de az időmérő már tényleg érdekelt, egészen addig, ami végig nem kellett néznem azt az összeszedetlen, nyögdécselős bocsánatkérést, hogy elbakiztad a felvételt. Nem baj, jöjjön a futam, az biztos pörgős lesz, gondoltam én. Ez fogadott: „Bocsi, de a kommentárom béna lett, így felgyorsítottam”. Azt hiszem itt vesztettem el a reményt, de utána még néztem tovább, úgy gondoltam, hogy nem lesz ez veszélyes. Nos, az lett. Kezdjük azzal, hogy tényleg felgyorsítottad a versenyt. Nem szólsz egy árva mukkot sem, de kétszeres sebességgel pörög a verseny. Alapjába véve, sokan feltöltenek olyat, hogy „csak verseny”, azonban te felvezetted, hogy „kommentálsz” majd mindent. ezek után, egy hiba miatt újra kezded a versenyt, amit videóban nem szorgalmaznék. Akciójátékban, ahol meghalsz, az benne van a pakliban, hogy „beüt egy restart”, de itt nem szabadna. Nem F1-es módon versenyzel, hanem Need for Speedes, ami az elején, a „Button kitolása a kanyarban” résznél meg is látszik. Ezek után, csak tekergettem a videóban, hátha megszólalsz, de sajnos semmit nem hallottam. Mit is mondjak erre? A technikai gondokkal minden videósnak meg kell küzdeni. Oda kell figyelni arra, hogy jó videót tölts fel és ne töröld ki azt, amivel bajlódtál. Azonban, ha becsúszik ilyen hiba, akkor kezd újra az adott játékrészt, vedd fel újra és oldd meg, hogy a néző azt lássa, amit te valójában mutatni akarsz, nem pedig egy bocsánatkérő videót. 3/10-et adnék, mert lenne ebbe fantázia, csak kevés az elszántság.  

FIFA: lássuk a medvét

Tényleg, ezzel a mondattal ültem neki. Sokat próbálkoztál korábban ilyen videókkal, úgyhogy vártam a fejlődést. Igen, lett fejlődés, mert nem telefonnal veszed fel, gyenge hanggal a videókat. Fejlődés, csapó egyes. Annak örültem, hogy megemlítetted Chelsea17-et és engem is, mert jól eső dolog, ha az emberrel példálóznak. Technikailag nincs gondja a videónak, aminek örülök, hiszen akadtak ebből a problémákból a csatornádon. Itt tényleg a kommentárodra mennék rá, mert elvileg én ehhez értek. Az első probléma a játékosok nevével adódott, hiszen a francia válogatottnak kb. a felét nem tudtad beolvasni , amire én egy megoldást találtam. Ne elsőre vedd fel a hangot. Vedd fel a meccset, majd a videó szerkesztőben vedd rá a hangot. Ott van időd előre felírni magadnak a neveket, valamint ez alapján kereshetsz infókat a játékosokról. Elég sok meccset láttam már, így nekem egy kicsit könnyebb dolgom van a játékosok nevének kiejtésével. Ajánlom, hogy keress utána egy pár videónak, hogy egy-két nevet, hogy ejtenek ki, valós formájában. (pl. „Koscielny” = koscsielnyi, „Debuschy”=döbüsi, stb.) A másik probléma, hogy kommentálásod  döcögős és ütemtelen. Nincs rendes „íve” a beszédednek, ami zavarhatja a fület. Miért? Nos, egy példával élve, én elég gyorsan beszélek, mert megpróbálom kitölteni a rendelkezésemre álló időt adatokkal, eseményekkel és érdekességekkel. A TV-s kommentátorok pedig lassabban beszélnek, hiszen nekik a tág időintervallum miatt, lehetőségük van nyugodtan elmondani minden apró dolgot. Nekem van 15 percem pörögni, nekik van 94-95 percük, vagy több. Ennek ellenére lehet nyugodtabb kommentálást csinálni, de annál figyelni kell, hogy csak a lényeges dolgokról beszélj. Érintve a beszédet, a technikád javult is, meg nem is. Érthetőbben beszélsz, de még mindig sokszor harapod el a szavak végét, vagy halkulsz el, amikor nem tudsz valamit. A hangsúlyozásod ugyanolyan ütemtelen, mint a kommentálás, ez pedig furcsa lehet, mert nem tudja eldönteni a hallgató/néző, hogy egy passz miatt minek emelted fel a hangod, egy gólnál pedig alig csinálsz valamit. Nos, összefoglalva, ebben már egyre több potenciál van, de még akad bőven befoltozásra váró lyuk. Próbálj minél több meccset nézni a tv-ben (magamat nem ajánlom, mert én is sokat hibázok a szövegelésben) és tanulj az ő hibáikból, vagy figyeld meg a technikájukat. Meccsek előtt pedig egy A4-es lapra készülj fel a csapatokból, hátha az unalmasabb részeknél be tudsz dobni valami érdekeset. Legyen egy 5-ös a 10-ből.

Ennyit szerettem volna mondani és remélem nem voltam sértő,v agy ilyesmi. Nekem ez a véleményem a dologról. További sok sikert a videózáshoz. 

A bejegyzés trackback címe:

https://theosblog.blog.hu/api/trackback/id/tr434921509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marci Pap · http://www.youtube.com/user/MizexerHD 2012.11.23. 13:38:01

Kösz a cikket és, próbálom megfogadni ezeket az eszméletlen hasznos tanácsokat.
süti beállítások módosítása