Menü

Elérhetőségek

elér1.pngelér2.pngelér3.png

Társoldalak

társmenü_07.pngtársmenü_06.png

Utolsó kommentek

  • Csuszi kukac: Szeva Théo régi barátom! Megismersz még? :D A kis kukac immár nagy kukac lett! Úgy látszik a worms... (2014.05.23. 01:02) Költözés!
  • Je m'appelle Théo: @ARSENAL4EVER: már publikáltam azt a cikket MoyesOut cimen :) (2014.05.04. 22:32) Költözés!
  • ARSENAL4EVER: @Je m'appelle Théo: Akkor kíváncsian várom, és a blogodon lévő dolgokat is, mert vannak olyan "top... (2014.04.30. 23:00) Költözés!
  • Je m'appelle Théo: @ARSENAL4EVER: hamarosan lesz erre válasz az új oldalon :) (2014.04.26. 21:30) Költözés!
  • ARSENAL4EVER: @szbalazs: Hát nem baj, egyszer csak kész lesz. Amúgy mi a véleményed Moyes távozásáról/munkásságá... (2014.04.22. 19:52) Költözés!
  • Utolsó 20

face á face...Száguldó cirkusz

2011.04.20. 12:37 - Je m'appelle Théo

Címkék: f1 1 forma á face

Üdv mindenkinek! Gondolom sokan hallottátok már ezt a kifejezést, a „száguldó cirkusz”. Úgy van, a Forma 1 lesz a mai téma, de miért? Nos, kattintsatok a tovább gombra és megtudjátok.

Évről-évre a világ legjobb(?) autóversenyzői szerepelnek az együléses gépjárművek volánjai mögött, csak azért, hogy elszórakoztassanak(?) minket a látványos előzésekkel és a diktált tempóval, esetenként baleseteikkel. Miért ez a sok kérdőjel? Na igen, az elmúlt időszakban az F1 megváltozott. Legalábbis szerintem. Kb. 1999 óta nézem a Formula 1-es versenyeket, de lassan egyre kevesebb a motiváció, hogy leüljek arra a 2 órára, amit a versenyzők a pályán töltenek. Az okok pedig nagyrészt a fent kérdőjelezett dolgok.

Apu fizet, én gurulok
Persze, ez egy kicsit „ironikus” alcím, de manapság rengeteg pénz van egy-egy pilóta mögött, független az ő teljesítményétől. Gondoljunk vissza Baumgartner „lefullasztottam a lefullaszthatatlan autót” Zsoltra. Jó családi kapcsolatai miatt kerülhetett a Jordan volánja mögé (a csapat azóta megszűnt) , ami valljuk be érdekes. Nem lebecsülni akarom őt (én most kezdtem el vezetni tanulni, és már 90-es tempóval is fura érzés ott lenni), de valljuk be, lehet, hogy lett volna alkalmasabb pilóta arra az ülésre. Sokat játszik persze, az autók minősége, illetve lóereje is, de mégis: az emberi tényező nélkül az autó nem sokat ér. Manapság ott van Karthikeyan (ha jól emlékszem, ő már versenyzett korábban) vagy Bruno Senna. Lehet, hogy tehetséges pilóták, de a gépeik gyengesége miatt, ezt nem feltétlen tudják megmutatni. Szerencsésebbek, mint például Di Resta vagy Pérez, akik már „combosabb” négykerekűt kaptak maguk alá, jól teljesítenek. Nem tudom, mikor jön el az idő az F1-ben, hogy az „utánpótlás” kapja meg az igazi szerepet és nem az öreg rókák, mint Schumi vagy Barichello (nincs velük bajom, ne értsétek félre, de lehet, jobbak lennének, mint tanácsadó). Persze a ló másik oldala, ha egy ügyetlen emberke alá, egy profi gép kerül. Emlékeztek még McNishre, Chandokra, Montagnyra vagy akár Pizzoniára? Chandok nem rég versenyzett, szóval rá még könnyű emlékezni, bár nem nagy dolgokra, hanem inkább a bakikra és a rémült „elengedem a lekörözőket” manőverekre. Akár hiszitek, akár nem a további 3 versenyző a 2000-es években ült volán mögött, de nem a nagy trükkökre vagy a látványos előzésekre emlékszünkk miattuk. Pizzonia a Jaguar versenyzője volt. Az autó egy masszív középcsapat volt, de valljuk be, Pizzonia minden volt, csak nem maradandó versenyző. Akárcsak a két ex-Toyotás.
 
Látvány-világ

„Az eddigi leglátványosabb és legizgalmasabb idény kezdődik” hangzott el ez a mondat márciusban. Akárcsak 2010 márciusában vagy 2009 márciusában. A legtöbbször csak ígérgetnek és vagy bejön, vagy nem. Vannak kimondottan jó versenyek, de a legtöbb ár az időmérőn vagy a rajt után eldől. Mire vágyik az ember? Egy és fél óra versenyre. Persze, a pilóták elfáradnak, frusztráltak, stb., de akkor is. A motor gyártók közti különbséget a gumikkal próbálták ellensúlyozni, sikertelenül. A bevezetett szabályok nem tudják annyira egységesíteni az autók „kaszniját”, hogy szinte egyforma autókat kapjunk. Pedig, talán ez lenne a megoldás. Vegyük példának a Renault széria versenyeit, ahol tényleg, csak Renaultok versenyeznek. A lényeg itt az embereken van. A fociban az emberi tényező mellett ott a taktika. Rossz taktikával az ember esélytelen, de kedvetlen focistákkal a jó taktika is halálra ítélt. Azonban, mi lenne, ha a taktikát egyesítenénk az összes csapaton, és csak az emberi formán múlna, a „meccs” sorsa. Az új dolgok, mint a KERS vagy az állítható hátsószárny, nem akkor újítások, amelyek még a „kiscsapatok” autóit is csodagéppé varázsolnák és hétről-hétre lerágnánk az ujjunkat az izgalomtól. Ez az, ami hiányzik. Az izgalom. Jelenleg miből áll az F1? Red Bullból, meg egy kis McLaren-Ferrari-Renault mozgalomból. Az élmezőny mellett, a középmezőny és a vége is elég egyhangú. El sem kezdődött a verseny, de már sejtjük, hogy kik lesznek a mezőny végén (hacsak nem jön valamilyen baleset vagy baki, ami feldobná a műsort és a sorrendet).

Megoldás? Reménykedés

Sajnos, ettől többet nem tudunk, minthogy reménykedünk abban, hogy egyszer valakinek valami eszébe jut, ami megváltoztatja a száguldó cirkusz egyhangúságát. Nekem van pár ötletem, amit most le is vázolok:
- Egységes motorok: Így az „aerodinamikai” okosságokon és a pilótákon, meg a taktikájukon múlna a verseny sorsa. Hátránya az, hogy a Forma 1 igazi lényege pont ez, hogy sok fajta autó versenyzik.
- Maximális sebesség: Mi lenne, ha meghatároznánk egy maximum sebességet? Tény, lassulnának a köridők, de nem tudnának annyira „megszökni” egymástól a versenyzők, és talán izgalmasabb versenyeket látnánk.
- Fordítsuk meg a sorrendet: Egy abszolút fordításra gondoltam. Az időmérő végeredményét megfordítanánk, így elsőből utolsó lenne, utolsóból pedig első, és így tovább. Hátránya az, hogy ezután az F1-et átkeresztelhetnénk „Lassulók ligájává” az időmérők alatt.
- „Banyaszatryos nénik és gyalogosátkelők elhelyezése a pályákon: a versenyzőknek meg kéne állni a zebra előtt, ha a nénik rálépnek az átkelőre. (további bővítések: részeg biciklis, jelzőlámpa, stopposok és teherautósok)
További tippeket és a véleményeket a cikkről, várom kommentben :)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://theosblog.blog.hu/api/trackback/id/tr562840034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OVERLORD · http://overlord.blog.hu 2011.04.20. 13:01:48

"Mozgássérült"-eknek való kétszemélyes csodamasinák,kátyúk,újságárus csövesek,esetleg szondáztatás.Az F1 tényleg rengeteget vesztett az utóbbi időben a színvolnalából, ezekkel az újításokkal érdekesebb lenne a verseny.
süti beállítások módosítása