Menü

Elérhetőségek

elér1.pngelér2.pngelér3.png

Társoldalak

társmenü_07.pngtársmenü_06.png

Utolsó kommentek

  • Csuszi kukac: Szeva Théo régi barátom! Megismersz még? :D A kis kukac immár nagy kukac lett! Úgy látszik a worms... (2014.05.23. 01:02) Költözés!
  • Je m'appelle Théo: @ARSENAL4EVER: már publikáltam azt a cikket MoyesOut cimen :) (2014.05.04. 22:32) Költözés!
  • ARSENAL4EVER: @Je m'appelle Théo: Akkor kíváncsian várom, és a blogodon lévő dolgokat is, mert vannak olyan "top... (2014.04.30. 23:00) Költözés!
  • Je m'appelle Théo: @ARSENAL4EVER: hamarosan lesz erre válasz az új oldalon :) (2014.04.26. 21:30) Költözés!
  • ARSENAL4EVER: @szbalazs: Hát nem baj, egyszer csak kész lesz. Amúgy mi a véleményed Moyes távozásáról/munkásságá... (2014.04.22. 19:52) Költözés!
  • Utolsó 20

Írásos cikkek: Nexus: Jupiter Incidens

2010.07.19. 15:56 - Je m'appelle Théo

Címkék: teszt cikk írásos

Egyszer volt, hol nem volt, a Plutótól innen, de a Merkúrtól túl, élt sok millió ember a Földön. Sok-sok év után az emberek kijutottak az űrbe. Az űr hosszú idő után megváltozott, cégek vették át az uralmat, amikor belovagol (?) hősünk, Marcus Cromwell.


A játékot készítő Mithis az előzményeket gyártó Philos Labsből vált ki és folytatta az akkor még Imperium Galactica 3 csiszolgatását. Egy kiadó váltás után jött a név váltás: Nexus: Jupiter Incidens.  A játék a közeljövőben játszódik, az első űrbébi, fiát irányíthatjuk galaktikus kalandjaink során. Miután apja eltűnt egy fekete lyuk kutatása alatt, az ifjú Marcusból kemény, marcona katona lett. Elvégezte az „Akadémiát” és csatákat vezényelt az űrben, míg egy harc alatt kilőtték és hibernált állapotban lebegett az űrben. 10 év múltán megtalálták és „kiolvasztották”. Itt jövünk mi, és vesszük át az irányítást.
Az első pár küldetés amolyan tutorial jellegű. Kitapasztaljuk a hajónk irányítását, a harcokat és a külön egységek alkalmazását. Az első pályákon segítségként a játék mindent jelez nekünk, hogy mit kell használnunk, ahhoz, hogy sikeresen teljesítésük a feladatot.


A sztorihoz szükséges dolgokat, videóüzenetekben kapjuk meg. A szövetséges és ellenséges kapitányok, diszpécserek és egyéb emberek arca megjelenik a képernyő sarkában és elmeséli, amit akar, és ehhez persze jár felirat is (magyarul!). Minden feladat végén megkapjuk a statisztikánkat, az adott pályáról. Megnézhetjük hány hajót vesztettünk ileltve hányat győztünk le és, hogy hogyan. Ezt követően egy „Jupiter és környezete” térképen kiválaszthatjuk a következő missziót, megkapjuk az eligazítás, és uccu neki. 


Első komolyabb csatánk a harmadik küldetésben jön el, ahol egy ismerősünket kell kihúzni két hajó össztüzéből. A játék fő elemei ezek a csaták, azonban itt jön a fekete leves. Egy komolyabb hajó elpusztítása legalább 15 percet igénybe vesz! Rengeteget kell lövöldözni és taktikázni, mire legyilkolsz egy hajót. Miért? Mert az ellenfeleink regenerálódnak. Kis műszerészeik szépen javítgatják a hajót, amit mi újra elkezdhetünk lövöldözni. Stratégiai játékról lévén szó, regeteg lehetőséget kapunk ellenfeleink leamortizálására. Vannak kis cirkáló hajóink, amik (akárcsak a Star Warsban) a hajók mellett repkednek és irtják a hozzájuk hasonló „vadászgépeket”. Különböző támadási és helyváltoztatási lehetőségeink is vannak. Kísérhetünk hajót védelmezőként vagy megközelíthetjük őket, támadási pozícióba kerülve. Ismeretlen hajóhoz felismerési közelségbe kerülhetünk. A támadások három részre oszlanak. Támadhatjuk a pajzsot, a hajtóművet és a fegyvereket. Ezt egy külön panelben választhatjuk ki, részletekre bontva, hogy melyik hajtóművet szeretnénk először. Egy hajó, nagyságától függően 10-15 vagy több darabból is állhat, ajánlott először a fegyvereket és a hajtóművet lőni és csak utána a testet. 


Itt említeném meg a grafikát. Ezek a csaták baromi jól néznek ki! Meg az egész játék. A karaktereket leszámítva a játék csodaszép. Mai szemmel is tetszetős. Az első tutorial pályán, mikor megérkezünk a Jupiter gyűrűjéhez és ott lebegnek az aszteroidák meg a kisbolygók, az valami fantasztikus érzés.
Mégis mi a baj ezzel a játékkal? Szép? Igen. Szórakoztat? Na ez a gond. Amennyire jó élvezetes egy ilyen csata az elején, annyira flusztráló lehet később. Az AI folyamatosa javítja a sérüléseket, ezzel húzva az ütközet kimenetelét. A parancsokat kiosztjuk, majd várunk. Várunk. Még mindig várunk. Ez az, ami csökkenti a játékélményt. A 15 perces harcból igazán csak 5-6 percet végzünk tevékenyen. A többiben csak nézzük mit is alkottunk.
Itt a teszt vége felé kitérnék a hangokra. A szinkronhangok kellemesek és jól eltaláltak. Az üzenetek alatt az adóvevő recsegés, valamint a csaták közben a hajtómű hangja is jól eltalált. Ebben nincs hiba, az szent.


Mi is a „Nexus:Jupiter Incidens”? Egy igazi űrstratégia, viszont csak kellő türelem és sci-fi életérzéssel ajánlott neki fogni. Akinek nincs türelme vagy nem szereti az űrsztorikat, az ne erőltesse.

Értékelés:

 Grafika: 8/10
- Nekem kimondottan tetszik. Mai szemmel is bőven megállja a helyét.

Irányítás: 9/10
- Könnyen tanulható, hála a játék tutorialjának és az áttekinthető paneleknek.

Hangok: 8.5/10
- Semmi gond nincs vele. A szinkron és a hajtómű hangja csak pluszt ad az élményhez.

Játékélmény: 7/10
- A játék hosszú távon unalmassá válhat. A csaták elnyújtottsága és a sok tétlenség miatt, csak ennyi pont jár neki.  

Sztori: 5/5
- Akárcsak a ShadowMan, ez is max. pontszámot érdemel. A háttérvilág és a történet kidolgozása nagyon el van találva.


EDIT: várható egy csata/gameplay videó is, kommentár nélkül :)

A bejegyzés trackback címe:

https://theosblog.blog.hu/api/trackback/id/tr132161382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.07.19. 17:02:08

Jó kis teszt, vagy cikk, vagy mi lett. :D
De az értékelést kifejthetted volna kicsit. Pl. "Nekem kimondottan tetszik. Mai szemmel is bőven megállja a helyét." Akkor miért csak 8/10? :P

A nevét pedig gyorsan el is felejtem, éjszaka Arsenal-lal, mikor a WWE-t néztük, épp eléggé felcseszett a Nexus egy másik értelme. :P

denikec · http://thegmodrevolution.blog.hu 2010.08.20. 22:03:47

Üdv, na egyböl ezt a cikket láttam meg mert imádom ezt a játékot.Kicsit modoltam rajta mert most Star warsos lett :P UI.:Teccik a Blog!
süti beállítások módosítása